Logopeda szkolny  mgr Anna Zapała

  •  czwartek- 12.00  do 15.00

 

Pielęgniarka szkolna 

Beata Kuryło

środa-8:00-15:00

 
Pedagog  szkolny  mgr Renata Woch
  • poniedziałek –  8.00 -   9.00
  • wtorek               8.00 -  9.00    14.30-15.30
  • środa                9.00 -  10.00   13.30-14.30
  • czwartek           8.00 -  9.00
  • piątek              10.30 - 12.30
      Pedagog  szkolny  mgr Dorota Wojciechowska
  • poniedziałek      8.00 - 13.25 
  • wtorek               8.45 - 13.25
  • środa                8.00 - 12.30
  • czwartek            9.50 – 12.30 
  • piątek                8.00 -12.30

Pedagog szkolny mgr Anna Zarychta-Budzik

  • poniedziałek        8.00-13.30
  • wtorek                 10.00 -13.30  
  • środa                  12.30 -13.30
  • czwartek               8.30-14.00
  • piątek                   8.00-12.30

Doradca zawodowy mgr Anna Zarychta-Budzik

  •  poniedziałek      13.30-15.30
  •  środa                  9.00-12.30

 

PROGRAM  WYCHOWAWCZO-PROFILAKTYCZNY  SZKOŁY  PODSTAWOWEJ w  BOLECHOWICACH .

ZADANIA OGÓLNOWYCHOWAWCZE

Dbałość o realizację obowiązku szkolnego

  • Kierowanie do poradni psychologiczno-pedagogicznej dzieci wymagających przyspieszenia lub odroczenia obowiązku szkolnego.

  • Ustalanie przyczyn dłuższych nieobecności uczniów.

  • Przeprowadzanie rozmów z wagarowiczami i ich rodzicami.

  • Analiza zwolnień od rodziców i lekarskich, w przypadku przedłużających się nieobecności.

Czuwanie nad prawidłowym przebiegiem rozwoju fizycznego i psychicznego uczniów

  • Rozmowy z nauczycielami na temat dzieci wymagającychszczególnej opieki i innego traktowania.

  • Zestawianie grup dyspanseryjnych w porozumieniu z pielęgniarką szkolną.

  • Zapoznawanie uczniów- z różnymi formami relaksacyjnymi -zgłaszających takie zapotrzebowanie.

  • Zapoznawanie uczniów z przydatnymi technikami komunikowania się.

Pomoc rodzicom w rozwiązywaniu trudności wychowawczych

  • Udzielanie indywidualnych porad rodzicom w zakresie radzenia sobie z trudnościami wychowawczymi.

  • Konsultowanie rodziców ze specjalistami, którzy mogą pomóc w rozwiązywaniu trudności wychowawczych.

Dążenie do integracji zespołów klasowych

  • Okresowe podsumowanie sytuacji wychowawczej w szkole, omawianie indywidualnych przypadków.

Współpraca z różnymi instytucjami.

  • Prowadzenie zajęć integracyjnych w klasach zgłaszanych przez wychowawców i uczniów.

  • Zapraszanie psychologów na zajęcia integracyjne w klasach (w trudniejszych przypadkach).

PROFILAKTYKA

Rozpoznawanie sytuacji wychowawczej w klasach

  • Rozmowy z wychowawcami klas, sporządzanie listy uczniów z kłopotami w nauce, problemami wychowawczymi. rozmowy z uczniami na temat ich odbioru sytuacji w klasie, socjometria.
  • Analiza opinii, orzeczeń, skierowań pod kątem zawartych w nich zaleceń dla nauczycieli i rodziców.

Rozpoznawanie warunków domowych ucznia

  • Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych.

Prowadzenie bloku profilaktycznego

  • Przeprowadzanie w klasach wybranych bloków tematycznych z programu (A. Kołodziejczyka „Spójrz inaczej”, „7 kroków”, „Nasze spotkania”).

Organizowanie pomocy uczniom z mikrodefektami i zaburzeniami w rozwoju

  • Organizowanie pomocy rodzicom dzieci które mają trudności z prawidłowym realizowaniem obowiązku szkolnego.
  • Kierowanie uczniów z mikrodefektami na ćwiczenia do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
  • Kierowanie dzieci do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej na badania pod kątem dysleksji.
  • Kierowanie dzieci z wadami wymowy na badania i ćwiczenia logopedyczne.
  • Indywidualne zajęcia z dziećmi, które wymagają pomocy.
  • Konsultacje z nauczycielami, którzy prowadzą nauczanie indywidualne i rewalidacje.
  • Kierowanie uczniów specjalnej troski do odpowiednichszkół.
  • Zabezpieczanie programów i podręczników dla tych dzieci.
  • Organizowanie imprez Mikołajowych i z okazji Dnia Dziecka dla dzieci specjalnej troski.

Uczenie dzieci zachowań asertywnych

  • Zajęcia w klasach poświęcone uczeniu i trenowaniu asertywności.

INDYWUDUALNA OPIEKA PEDAGOGICZNA

  • Udzielanie indywidualnych porad uczniom oraz rodzicom znajdującym się w trudnej sytuacji materialnej lub rodzinnej.
  • Szczególna opieka nad uczniami pochodzącymi z rodzin patologicznych.

POMOC MATERIALNA

  • Poszukiwanie środków materialnych dla dzieci z rodzin najuboższych i zagrożonych patologią.
  • Kierowanie uczniów na kolonie z puli TPD, PCK, GOPS, CARITAS, itp.
  • Organizowanie dożywiania dzieci z rodzin ubogich.